پیام تسلیت بمناسبت وفات مرحوم میر خادم حسین بیگ
فدراسیون فرهنگی غرجستان فدراسیون فرهنگی غرجستان

انا لله و انا الیه راجعون

فدراسیون فرهنگی غرجستان با تاسف و اندوه  زیاد اطلاع حاصل نمود که مرحوم میر خادم حسین بیگ  یکی از شخصیت های بانفوذ و بااعتبار جامعه هزارهء غرجستان زمین وفات نموده است  . این  فدراسیو ن در گذشت مرحومی را به خانواده – دوستان و مردم هزارهء غرجستان تسلیت گفته و بخاطر این ضایعه جبران ناپذیرصبرجمیل برای بازماندگان مرحومی آرزو مینماید . این  فدراسیون بخوبی میداند که در زیر نظر مرحومی مجله وزین غرجستان مدت بیش از شش سا ل  در چوکات  بخش فرهنگی شورای مرکزی ملیت هزاره نشر میگردید و درین مجلهء  ماهوار با نشر  مقالات و مطالب  سودمند تحقیقی- سیاسی - فرهنگی و اقتصادی ابعاد  زندگی زوایای تاریک و نامکشوف جامعه هزاره را با دلسوزی کامل  و رعایت بی طرفی   سیاسی به تصویر میکشید.  

مرحوم خادم حسین  بیگ بمثابه شخصیتی با اعتبار و مورد احترام درمیان دوستان، در زادگاه خویش ولسوالی لعل و سرجنگل  ولایت غور ودرمیان جامعه هزاره شناخته میشد. شورای مرکزی ملیت هزاره به رهبری  مرحوم خادم حسین  بیگ بلحاظ فرهنگی و اجتماعی که همانا نجات وطن از فقر ، بی سوادی و جنګ ، درجهت بسیج عناصر آگاه ووطندوست نقش خود را به شایستګی ایفا وفعالیتهای چشمگیری  انجام داد. مرحومی یکتن از میران و بیگهای با سواد و اهل سیاست مردم  هزاره،  بود ولی پیوسته بعنوان دوست، غمخوار و دلسوز مردم نیازمند و با شهامت قوم خویش بخصوص درزمانی که قبل از دهه شصت خورشیدی در دودوره نماینده پارلمان افغانستان و در اخیر دهه متذکره بعنوان سناتور، منحیث یکتن از بزرگان برجسته و شناخته شده و قابل احترام  در میا ن اقوام کشور- مردم هزاره و رئیس شورای مرکزی ملیت هزاره، صادقانه خدمت کرد.

فدراسیون فرهنگی غرجستان ﻋﻤﻴﻖ ﺘﺮﻴﻦﻤﺮﺍﺘﺐ ﺘﺴﻠﻴﺖ ﻗﻠﺒﻰﺨﻮﻴﺶ ﺮﺍ ﺒﻪ بازماندگان مرحوم میر خادم حسین بیگ  ﻮﺒﻪ ﻫﻤﻪ ﺪﻮﺴﺘﺎﻦو نزدیکان ﻤﺮﺤومی ﺍﺒﺮﺍﺰﺪﺍﺸﺘﻪﻮﺨﻮد ﺮﺍ ﺪﺮغم ﻮ اندوه ﺒﺎ ﺍﻴﺸﺎﻦ ﺸﺮﻴﮎ میداند،ﺮﻮﺍﻨﺶ را ﺸﺎﺪ  وجایش را بهشت برین میخواهد.

هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق

ثبت است بر جریده ء عالم دوام ما

                          

هئیت رهبری بخش اروپائی فدراسیون  فرهنگی غرجستان.

14  – ماه – اگست – سا ل -2008- عیسوی


August 14th, 2008


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها